Veel mensen werken sinds de Corona-tijd thuis en zitten veel achter hun computer. Misschien nog wel meer dan op kantoor, vanwege o.a. de vergaderingen die nu via Zoom, Teams of Google Meets worden gehouden en je ook niet meer  bij het koffie apparaat een snel praatje maakt met je collega.

Wij geven je graag een aantal tips & tricks, hoe je je lijf toch gezond kunt houden tijdens het thuiswerken.

 

 

Als je nek & schouders vastzitten, doe dan deze oefening om wat meer ruimte in je schouders en nek te geven

1. Ga lekker wandelen!

Ga elke dag tijdens je lunch een rondje buiten lopen. Regelmatig wandelen is goed voor je gezondheid, lichaam en geest. Slechts 30 minuten per dag kan de symptomen van depressiviteit met maar liefst 36% verlagen. 2 uur per week wandelen verkleint je kans op een beroerte met 30%

2. Neem pauze

Neem regelmatig een (koffie) pauze. Door even achter je computer vandaan te komen, je te focussen op wat anders, krijg je weer hernieuwde energie én je belast je lijf veel minder.

 

.

3. Drink water

Water drinken heeft een dubbele functie; zorgt voor hydratatie en het doet je vaker opstaan om naar de toilet te gaan. Twee vliegen in één klap!

 

4. Oefening: Last van vermoeide ogen?

Door dagelijks computerwerk te doen, kunnen je ogen moe worden, met rode ogen of hoofdpijn als gevolg. Je kunt vermoeide ogen oppeppen met de volgende oogoefening.

Ga zitten en richt je blik ongeveer 15 seconden op een object op ongeveer 45 meter afstand. Richt je ogen dan op een object dichterbij (op ongeveer 10 meter) zonder je hoofd te bewegen. Kijk daar ongeveer 15 seconden aandachtig naar en richt je blik opnieuw op het verre voorwerp. Herhaal dit 4 keer.

5. Yoga oefeningen

En bij neck en schouderpijn raad ik onderstaande yoga sequence aan.

%d bloggers liken dit: